مقالات

ارورهای ماشین لباسشویی ال جی (LG)

ارورهای ماشین لباسشویی ال جی (LG)

از آنجایی که ماشین لباسشویی ال جی به عنوان یکی از پرمصرف ترین محصولات این برند به شمار می‌رود، مشاهده هر نوع ارور ماشین لباسشویی ال جی می‌تواند به معنای ایجاد دردسر و زحمت باشد و به‌طبع مشکلاتی را به بار آورد.

البته وجود این کدهای خطا تا میزان زیادی از مشکلاتی مثل عیب یابی ماشین لباسشویی کاهش می‌دهد. در واقع با وجود این مزیت نیازی به باز کردن یا بررسی کامل دستگاه برای یافتن منبع مشکل نیست. به عبارتی دیگر، به دلیل اینکه هر کد خطا شامل حروف لاتین به‌صورت اختصاری است و دارای معنای مخصوص به خود می‌باشد، با کسب اطلاعات مفید می‌توان به‌آسانی نسبت به دلیل ارورهای لباسشویی ال جی آگاه شد.

به همین جهت در ادامه این مطلب لیست کامل ارورهای ماشین لباسشویی ال جی و دلایل هر یک را در کنار راه حل مناسب شرح خواهیم داد.

دلیل ارورهای لباسشویی ال جی

هر یک از انواع ارور لباسشویی ال جی از طرفی دارنده دستگاه یا مصرف‌کننده را نسبت به وجود مشکل و ایراد آگاه می‌کند، از طرفی دیگر به کار متخصص تعمیر ماشین لباسشویی سرعت و سهولت بسیاری می‌بخشد. در این امر تنها باید نسبت به معنا و دلیل هر ارور یا خطا اطلاع داشت تا پس از آن به‌راحتی اقدام به تعمیر کرد.

البته دلیل خطا لباسشویی ال جی شامل موارد بسیار گسترده‌ای می‌شود که هر کدام مربوط به قسمت خاصی از دستگاه هستند. برای مثال یک ارور دارای معنی ساده‌ای مثل حجم نامتعادل لباس است، در حالی که یک ارور دیگر به معنی خراب شدن هیتر می‌باشد. در نتیجه به هر ارور لباسشویی lg برای دسترسی آسان‌تر به‌صورت جداگانه پرداخته‌ایم.

لیست کامل ارورهای ماشین لباسشویی ال جی

لیست کامل ارور ماشین لباسشویی ال جی یا خطاهایی که برای مدل‌های گوناگون این لباسشویی رخ می‌دهند همراه با دلایل مختلف و منبع اصلی آن‌ها به این شرح هستند:

ارور LE لباسشویی ال جی

ارور LE لباسشویی ال جی

به‌صورت کلی، کد خطای LE ماشین لباسشویی ال جی ایراد در عملکرد موتور دستگاه را معنی می‌دهد. در واقع در اکثر موارد حجم بالای لباس‌های موجود در لباسشویی باعث فشار به موتور می‌شود و این ارور رخ می‌دهد. البته در مواردی دیگر وجود مشکل در میکروسوئیچ، اتصالات، تاخو، برد، روتور، استاتور و سیم کشی امکان دارد.

برای رفع این مشکل ماشین لباسشویی ال جی در اغلب موارد باید تعویض و تعمیر موتور یا تاخو انجام شود. در ضمن به دلیل اهمیت موتور دستگاه، این تعمیر تنها باید توسط افراد مجرب و کاربلد در این زمینه صورت گیرد. در غیر این صورت امکان ایجاد خسارت و ضرر وجود خواهد داشت.

ارور IE لباسشویی ال جی

یکی از ارورهای ماشین لباسشویی ال جی کد IE است که مختصر Input Error می‌باشد. به زبان ساده این خطا ایراد در ورودی آب لباسشویی را نشان می‌دهد. در واقع زمانی که آبی برای شستشو وارد دستگاه نمی‌شود، این خطا رخ می‌دهد و یکی از دلایل اصلی آن می‌تواند مربوط به شلنگ آب باشد.

گاهی رسوبات موجود در شلنگ منجر به انسداد آن می‌شوند و در نتیجه آب وارد لباسشویی ال جی نمی‌شود. همچنین امکان بسته بودن شیر آب یا پارگی و خراب شدن شلنگ وجود دارد. البته همیشه این موضوع وابسته به شلنگ نیست و گاهی یخ زدن شیر، مسدود بودن فیلتر و فشار کم آب باعث رخ دادن این ارور می‌شود.

در ابتدا برای رفع این خطا لباسشویی ال جی به‌آسانی باز بودن شیر آب مربوطه و سالم بودن شلنگ ورودی را بررسی کنید و پس از آن باید به سراغ سیم کشی و برد دستگاه رفت. همچنین در صورت برطرف نشدن مشکل از طریق شلنگ یا شیر آب، باید از یک متخصص تعمیر ماشین لباسشویی ال جی کمک بگیرید.

ارور CL لباسشویی ال جی

یکی از ارورهای ساده ماشین لباسشویی ال جی کد CL است که اختصار عبارت Child Lock می‌باشد. البته این کد به معنای یک ارور یا وجود مشکل در لباسشویی نیست، بلکه به‌سادگی یک پیام به معنای فعال شدن قفل کودک دستگاه است. این قفل یک نوع محافظت است که از باز کردن درب ماشین لباسشویی یا تغییر تنظیمات دستگاه توسط کودک جلوگیری می‌کند.

همچنین برطرف کردن این کد لباسشویی ال جی بسیار ساده است. برای فعال و غیرفعال کردن این قفل باید به‌آسانی حدود ۳ ثانیه کلید یا دکمه Child Lock‌ را نگه دارید. اگر دستگاه شما دکمه‌ای با این اسم نداشت، احتمالاً با علامت یک قفل کوچک نشان داده شده است. با این کار قفل غیرفعال و ارور یا کد مورد نظر برطرف می‌شود.

ارور OE لباسشویی ال جی

ارور OE لباسشویی ال جی

کد خطای OE مخفف Output Error  می‌باشد و به معنای مشکل در تخلیه آب لباسشویی ال جی است. در این حالت ماشین لباسشویی به دلایل مختلفی نمی‌تواند آب را تخلیه کند و این ارور ظاهر می‌شود.

از اصلی‌ترین دلایل کد OE لباسشویی ال جی می‌‌توان مشکل در شلنگ تخلیه آب را نام برد. انسداد این لوله با جسم خارجی یا خم شدن آن باعث عدم تخلیه می‌شود. همچنین مسائلی مثل مشکل در فاضلاب منزل، مسدود یا خراب شدن پمپ تخلیه و فیلتر آن، وجود ایراد در سیم کشی، ایراد در هیدروستات و خراب شدن برد از دلایل این ارور محسوب می‌شوند. به همین جهت بهتر است پس از بررسی شلنگ تخلیه، از یک تعمیرکار حرفه‌ای کمک گرفت.

ارور dE لباسشویی ال جی

ارور dE لباسشویی ال جی اختصاری عبارت Door Error  می‌باشد که منظور از آن ایراد در بسته شدن درب ماشین لباسشویی است. در واقع این دستگاه به‌گونه‌ای طراحی شده است که در صورت درست بسته نشدن درب، ارور خواهد داد و در نتیجه راه‌اندازی نمی‌شود.

دلایل اصلی این ارور ماشین لباسشویی ال جی شامل مشکل در لولا درب، خراب شدن زبانه، ایراد در قفل و دستگیره، تراز نبودن، مشکل در سیم کشی، ایراد در پنل جلویی، خرابی برد و مشکل در میکروسوئیچ درب است.

برای رفع این مشکل ابتدا یک بار درب را باز و بسته کرده و درست بسته شدن آن را بررسی کنید، در صورت بستن صحیح دوباره لباسشویی را راه‌اندازی نمایید. اگر بازهم ارور را مشاهده کردید، باید از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.

ارور CE لباسشویی ال جی

کد خطای CE لباسشویی ال جی مختصر عبارت Current Error است و دلایل مختلفی منجر به این ارور می‌شوند. معمولاً دلیل اصلی آن مربوط به وجود مشکلاتی در موتور دستگاه است. زمانی که جریان موتور بیش از حد مجاز باشد و در آن اتصال کوتاه یا افزایش ولتاژ رخ دهد، این ارور لباسشویی ظاهر می‌شود.

همچنین این پیام خطا می‌تواند نشان‌دهنده ایراد در سیم کشی موتور، خراب شدن موتور، مشکل در منبع تغذیه، ایراد در تاخو، مشکل در برد دستگاه و ایراد در استاتور لباسشویی باشد. از آنجایی که تمام این ایرادات و دلایل ارور CE لباسشویی ال جی مسائل فنی هستند، برای برطرف کردن آن‌ها تنها باید از یک فرد متخصص یا تکنسین حرفه‌ای کمک گرفت.‌

ارور UE لباسشویی ال جی

ارور UE لباسشویی ال جی

کد یا ارور UE لباسشویی ال جی که مخفف شده Unbalance Error است، به‌سادگی معنای عدم تعادل وزن لباس‌ها را می‌دهد. برای مثال اگر حجم لباس‌های موجود در دیگ ماشین زیاد یا حتی کم باشد، این ارور ارسال خواهد شد تا توازن را ایجاد کنید.

همچنین از طرفی دیگر اگر برنامه مناسب را با توجه به نوع لباس‌ها برای شستشو انتخاب نکنید یا تنظیمات صحیح را انجام ندهید، یکی دیگر از دلایل این کد خواهند بود. در ضمن وجود مشکل در موتور، تاخو، استاتور و برد هم از دلایل فنی این ارور محسوب می‌شوند.

برای برطرف کردن این خطا ماشین لباسشویی lg ابتدا باید از حجم صحیح لباس‌ها مطمئن شوید. پس از آن می‌توانید ماشین را یک بار خالی از لباس و شوینده روشن کنید.

ضمناً بهتر است میزان دور خشک کن زیاد بالا نباشد و لباس‌های کوچک را همراه با تکه‌های بزرگ مثل حوله داخل ماشین نگذارید. به انضمام این موضوع، برای جلوگیری از مشکلات و خسارات همیشه به یاد داشته باشید که لباسشویی ال جی را با بار متوازن و کافی روشن کنید و حجم آن‌ها نباید از ۳/۲ ظرفیت دستگاه بیشتر باشد.

ارور CD لباسشویی ال جی

در صورت مشاهده ارور CD ماشین لباسشویی ال جی نیازی به نگرانی نیست و این کد تنها یک پیام ساده است. در واقع CD علامت اختصاری عبارت Cool Down  می‌باشد و تمام شدن چرخه خشک کردن لباس‌ها را معنی می‌دهد.

برند ال جی پیشنهاد می‌کند که پس از مشاهده این ارور و اتمام چرخه خشک کن، سریعاً لباس‌ها را خارج کنید. با این کار علاوه بر جلوگیری از چروک شدن لباس‌ها، از داغ شدن درام یا دیگ لباسشویی هم جلوگیری خواهید کرد.

برای رفع این ارور باید پس از خارج کردن لباس‌ها، به‌راحتی با استفاده از دکمه PAUSE یا START دستگاه را خاموش کنید.

بیشتر مطالعه کنید: علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی

ارور HE لباسشویی ال جی

کد ارور HE ماشین لباسشویی ال جی همان اختصاری عبارت Heater Error  است که منظور از آن وجود مشکل در مدار گرمایشی آب یا هیتر دستگاه می‌باشد. در این صورت امکان سوختن هیتر وجود دارد. البته دلایل این خطا لباسشویی ال جی می‌تواند شامل ایراد در سیم کشی هیتر، مشکل در برد و خراب شدن ترمیستور باشد.

برای رفع این مشکل در ابتدا باید ماشین لباسشویی را خاموش کنید، سپس آن را از برق بکشید. پس از حدود ۱۰ ثانیه آن را به برق زده و دوباره راه‌اندازی کنید. همچنین در صورت ارور دوباره حتماً باید از تکنسین درخواست کمک کرد.

ارور FE لباسشویی ال جی

ارور FE لباسشویی ال جی

در اکثر موارد کد خطا FE ماشین لباسشویی ال جی نشان‌دهنده پر شدن بیش از حد در دستگاه است و به معنای Float Error می‌باشد. این ارور نشان می‌دهد که آب بیش از اندازه وارد شده و این موضوع معمولاً نتیجه خرابی شیر آب است.

البته گاهی دلیل ارور FE لباسشویی ال جی وجود مواد شوینده بیش از حد است که در این صورت می‌توانید کف زیادی را در دستگاه مشاهده کنید. اگر این اتفاق نیفتاد، مشکل یکی از موارد اتصالات و سیم کشی نادرست، ایراد در شلنگ رابط دیگ، ایراد در هیدروستات، مشکل در برد و شیر برقی ورودی است.

برای رفع این ارور باید در ابتدا هر دو شیر آب را ببندید. سپس دوباره دستگاه را روشن کنید تا آب موجود تخلیه شود، چرخش را توسط دکمه مربوطه انتخاب کنید و دکمه START  یا PAUSE را فشار دهید. در انتها پس از خشک شدن دستگاه می‌توان دوباره مثل همیشه چرخه شستشو را آغاز کرد. در ضمن در صورت مشاهده مجدد این ارور حتماً باید از تعمیرکار کمک بگیرید.

ارور PE لباسشویی ال جی

یکی دیگر از کدهای خطا ماشین لباسشویی ال جی، ارور PE است که وجود مشکل و ایراد در سنسور تشخیص سطح آب یا خرابی هیدروستات لباسشویی را نشان می‌دهد. به عبارتی دیگر در این دستگاه یک سنسور خاص برای تعیین میزان آب وجود دارد که این ارور به معنای خراب شدن آن است. همچنین دلایل این کد می‌توانند شامل مشکل در شلنگ رابط به دیگ، نصب اشتباه، ایراد در سیم کشی و مشکل در برد دستگاه باشند.

برای رفع این اشکال باید دستگاه را به مدت ده ثانیه از برق بکشید و سپس مجدّداً آن را به برق بزنید و روشن کنید. پس از آن دوباره چرخه شستشو را آغاز کنید. در صورت برطرف نشدن این ارور لباسشویی lg باید از متخصصین کمک بگیرید.

ارور PF لباسشویی ال جی

کد خطای PF ماشین لباسشویی ال جی همان علامت اختصاری Power Failure  است که به‌سادگی معنای مشکل در تغذیه برق را می‌دهد. به عبارتی دیگر وجود ایرادات در برق دستگاه باعث این ارور می‌شود. در واقع مشکلاتی مثل قطع شدن برق، خراب شدن سه راهی، خراب شدن سه شاخه، ایراد در برد، مشکل در سیم کشی و المنت لباسشویی به این خطا منتهی می‌شوند.

برای رفع این مشکل کافیست چرخه شستشو را مجدد آغاز کنید. در صورت مشاهده دوباره ارور PF لباسشویی با یک تعمیرکار متخصص تماس بگیرید.

ارور tE لباسشویی ال جی

کد خطای tE ماشین لباسشویی ال جی اختصاری عبارت Thermistor Error است و به معنای خرابی و مشکل در سنسور المنت یا هیتر می‌باشد. همچنین به عبارتی دیگر از دلایل این ارور می‌توان به ایراد در برد لباسشویی، مشکل در سیم کشی و خرابی ترمیستور اشاره کرد.

برای رفع این مشکل باید به این صورت عمل کرد:

  • ماشین لباسشویی را به مدت ۱۰ ثانیه از برق بکشید.
  • سپس آن را دوباره متصل کنید و دکمه Power را فشار دهید.
  • پس از آن توسط دکمه Spin Speed حالتNo Spin را انتخاب کنید.
  • زمانی که دستگاه خشک شد، چرخه شستشو را مجدّداً آغاز نمایید.

کمک گرفتن از تکنسین بهترین راه در صورت برطرف نشدن ارور است.

ارور dE2 لباسشویی ال جی

ارور dE2 لباسشویی ال جی

کد خطای dE2 که با ارور dE1 لباسشویی ال جی دارای معنای تقریباً یکسانی هستند، مشکل در قفل شدن درب لباسشویی را نشان می‌دهند. در واقع زمانی که درب دستگاه بسته باشد اما به‌طور کامل قفل نشده باشد، این ارور رخ می‌دهد. دلایل آن می‌توانند درست بسته نشدن درب، مشکل در لولا، ایراد در زبانه، قفل و از این قبایل باشند.

برای رفع این ارور ماشین لباسشویی ال جی در ابتدا از درست بسته شدن درب اطمینان حاصل کنید. اگر مشکلی مشاهده نشد، می‌توان به این روش عمل کرد:

  • لباسشویی را به مدت ۱۰ ثانیه از برق بکشید.
  • پس از آن دوباره دستگاه را متصل کنید و با اطمینان از قفل بودن درب، چرخه شستشو را راه‌اندازی نمایید.

در صورت حل نشدن مشکل از این طریق باید درخواست اعزام تعمیرکار متخصص بدهید.

ارور SE یا 5E ماشین لباسشویی ال جی

منظور از کد خطای SE ماشین لباسشویی ال جی به‌سادگی عبارت Sensor Error  است. در واقع به این معنا که در موتور و سنسور یا حسگر دستگاه ایراد وجود دارد. همچنین دلایل کد SE یا 5E مواردی نظیر مشکل در اتصالات دستگاه، خراب شدن موتور لباسشویی، ایراد در برق رسانی، خراب شدن تاخو و برد هستند.

برطرف و بررسی کردن این ارور یک امر تخصصی است و به همین دلیل باید از یک تعمیرکار مجرب کمک بگیرید.

ارور EE لباسشویی ال جی

یکی دیگر از ارورهای ماشین لباسشویی ال جی کد خطای EE است که به‌سادگی به معنای خراب شدن برد الکترونیکی دستگاه است. از دلایل اصلی این کد می‌توان به ایراد در برد لباسشویی مثل سوختن آن و یا وجود مشکل در سیم کشی اشاره کرد.

برای برطرف کردن این ارور می‌توانید پس از خارج کردن لباس‌ها، دکمه‌های Spin Speed، Soil Level و Power  را با یکدیگر فشار دهید. پس از آن دکمه START یا PAUSE را بفشارید. اگر ارور رفع نشد، باید از یک مجموعه تعمیرات درخواست اعزام کارشناس کنید.  

ارور AE یا AOE لباسشویی ال جی

ارور AE یا AOE لباسشویی ال جی

کد خطای AE یا AOE لباسشویی ال جی به معنای نشتی آب است. موارد مختلفی علت نشتی آب ماشین لباسشویی هستند و از قطعات یا قسمت‌های متفاوت دستگاه رخ می‌دهند. برای مثال بعضی از دلایل آن شامل انسداد لوله تخلیه، مسدود شدن فیلترها، خراب شدن درب، شکستگی جاپودری، مشکل در میکروسوئیچ و قفل درب است.

در ضمن برای رفع و برطرف کردن ارور AE ماشین لباسشویی ال جی باید از تعمیرکار متخصص کمک گرفت.  

ارور Ub لباسشویی ال جی

کد خطای Ub لباسشویی ال جی یا Unbalance Load یکی از کدهای مشابه ارور UE است که مربوط به میزان بار ماشین و توازن آن می‌باشد. منظور از این کد می‌تواند کمبود بار، بار بزرگ و ضخیم مثل پتو و بارهای نامناسب باشد.

کمبود بار باعث می‌شود که لباس‌ها هنگام شستشو به گوشه‌ای از دیگ پرتاب شوند و وزن نامتعادل ایجاد کنند. برای رفع این ارور و مشکل بار کم، لباس‌ها را دوباره داخل دستگاه مرتب کنید و چرخه شستشو را مجدّداً آغاز نمایید.

برای رفع خطا ماشین لباسشویی lg که توسط بارهای بزرگ و ضخیم مثل پتو و حوله ایجاد شده است، با توجه به وزن بار و توان دستگاه، آن‌ها را به‌صورت مرتب داخل ماشین قرار دهید. سپس شستشو را دوباره راه‌اندازی کنید.

یکی دیگر از دلایل ارور عدم وزن متوازن مربوط به قرار دادن لباس‌های نامناسب با یکدیگر است. برای مثال قرار دادن لباس‌های نخی با لباس‌های جین می‌تواند به این خطا منجر شود. برای حل آن سعی کنید بارها را با حجم مناسب و بر اساس جنس مرتبط داخل لباسشویی قرار دهید و آن را راه‌اندازی نمایید.

ارور E6 لباسشویی ال جی

به‌صورت کلی منظور از کد خطای E6 ماشین لباسشویی ال جی خطای کلاچ یا وجود نقص مکانیکی است. برای برطرف کردن این مشکل در ابتدا دستگاه را از برق بکشید و سپس از یک تکنسین مجرب کمک بگیرید.

ارور SD یا SUD ماشین لباسشویی ال جی

ارور SD یا SUD ماشین لباسشویی ال جی

کد خطای SD یا SUD ماشین لباسشویی ال جی اختصاری Suds Reducing Cycle  است و منظور از آن وجود مواد شوینده بیش از اندازه می‌باشد. البته می‌توان گفت در بعضی از موارد این کد به معنای ایراد در دستگاه نیست و تنها میزان مصرفی شوینده نسبت به حد مجاز بیشتر است. این موضوع می‌تواند به افزایش زمان چرخه شستشو و حتی نشتی آب منجر شود.

همچنین بعضی از دلایل دیگر این کد ماشین لباسشویی lg مواردی مثل خراب شدن برد دستگاه، مسدود شدن فیلتر پمپ یا لوله تخلیه، مشکل در سیم کشی و اتصالات هستند.

برای رفع این ارور لباسشویی باید حدود ۲۰ دقیقه زمان بگذرد تا دستگاه به‌صورت اتوماتیک میزان شوینده موجود را کاهش دهد. در ضمن اگر پمپ یا لوله تخلیه مسدود شده باشند، باید نسبت به برطرف کردن آن اقدام کرد. در صورت حل نشدن مشکل از متخصص کمک بگیرید.

همچنین به یاد داشته باشید که همیشه از شوینده مخصوص ماشین لباسشویی استفاده کنید و میزان مصرفی آن باید بر اساس پیشنهاد سازنده دستگاه باشد.

ارور EHE یا ELE لباسشویی ال جی

کد خطای  EHE یا ELE ماشین لباسشویی ال جی از موارد مشابه ارور HE است و معنای آن‌ها خطای هیتر دستگاه می‌باشد. در واقع قسمت مدار گرمایشی یا هیتر لباسشویی دچار مشکل و خرابی شده و به این ارور منتهی می‌شود.

برای برطرف کردن ارور و مشکلات مرتبط با هیتر ماشین لباسشویی ال جی، به دلیل فنی بودن مسئله بهترین کار کمک گرفتن از تعمیر کار است.

این موارد مطرح‌شده از کامل‌ترین و مهم‌ترین ارورهای ماشین لباسشویی ال جی هستند. اطلاع از آن‌ها به کاربر و تعمیرکار کمک می‌کند تا بدانند این کد یک پیام ساده است یا به معنای یک ایراد جدی در دستگاه می‌باشد. البته بهتر است تنها نسبت به آن‌ها مطلع بود و برای هرگونه تعمیرات از افراد کارشناس کمک گرفت. در غیر این صورت امکان به بار آمدن خسارت یا بدتر شدن مشکل لباسشویی وجود خواهد داشت.

نحوه ی رفع ارور ماشین لباسشویی ال جی

خیلی از راهکارها و مشکلات هر یک از انواع ارور لباسشویی ال جی موارد تخصصی هستند. به‌طبع هرگونه اقدام غیرتخصصی برای رفع ارور ماشین لباسشویی ریسک زیادی را شامل می‌شود. به عبارتی دیگر اغلب این اقدامات به خسارات بیشتر و هزینه‌های اضافی منجر می‌شوند. در نتیجه امن‌ترین راه کمک گرفتن از اشخاص کاربلد است. به همین دلیل مجموعه تعمیر لوازم خانگی باماتعمیرات را پیشنهاد می‌کنیم که تعمیرکاران آن در راستای تعمیر لباسشویی ال جی دارای تجربه و تخصص بسیاری هستند.

تعمیرکاران مجرب این مجموعه در زمینه تعمیر انواع لباسشویی و نحوه ی رفع ارور ماشین لباسشویی ال جی دوره دیده‌اند و برای این کار دارای دانش و اطلاعات مفیدی هستند. همچنین تمامی این خدمات با مناسب‌ترین قیمت‌ها و ارائه ضمانت نامه انجام می‌شوند. کافیست برای اطلاعات بیشتر و درخواست اعزام تعمیرکار با ما تماس بگیرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *