مقالات

باز ماندن درب یخچال فریزر و ساید بای ساید و راه های برطرف کردن آن

باز ماندن درب یخچال فریزر و ساید بای ساید و راه های برطرف کردن آن

یکی از مهمترین مشکلات یخچال های ساید بای ساید که بسیاری از افراد با آن برخورد داشته اند، باز ماندن درب یخچال فریزر و ساید بای ساید است. باز ماندن درب می تواند مشکلات بسیاری را برای مصرف کنندگان به وجود آورد و به همین دلیل باید در اسرع وقت فکری به حال آن کرد. ما در این مقاله قصد داریم دلایل باز ماندن درب یخچال فریزر و ساید بای ساید را با شما در میان بگذاریم و راه حل های برطرف کردن این مشکل را در اختیارتان قرار دهیم. پس اگر با این مشکل روبرو شده اید، پیشنهاد می دهیم این مقاله را از دست ندهید.

دلایل باز ماندن درب یخچال فریزر و ساید بای ساید

خرابی یا پارگی لاستیک دور درب

خرابی لاستیک دور درب ساید بای ساید

مهمترین علت باز ماندن درب یخچال فریزر و ساید بای ساید را باید خرابی یا پارگی لاستیک دور درب یخچال بدانیم. دو نکته در مورد لاستیک دور درب وجود دارد که باعث باز ماندن درب ساید بای ساید می شود. نکته اول در مورد آهنربا یا مگنت قرار گرفته در این نوار است. آهنربای داخل این نوار پس از مدتی ضعیف می شود که در این مواقع، قدرت جذب پیشین برای بستن درب را ندارد. نکته دوم به پارگی لاستیک نوار دور درب برمی گردد. درصورتی که این نوار به هر دلیلی دچار پارگی شود، درب یخچال فریزر و ساید بای ساید به درستی بسته نمی شود.

عدم تراز بودن یخچال فریزر و ساید بای ساید

یکی دیگر از مهمترین دلایل باز ماندن درب یخچال فریزر و ساید بای ساید، عدم تراز بودن آن است. تراز نبودن علاوه بر اینکه بر روی باز ماندن درب یخچال و ورود هوای گرم به داخل یخچال تاثیر می گذارد، سبب عدم حرکت مناسب گاز مبرد در داخل لوله ها می شود و فرآیند خنک سازی یخچال را با مشکل روبرو می کند.

خراب شدن لولا درب یخچال فریزر و ساید بای ساید

خراب شدن لولا درب نیز می تواند عامل دیگری در باز ماندن درب یخچال فریزر باشد. قرار دادن مواد غذایی سنگین بر روی درب یا ضربه خوردن آن، می تواند سبب صدمه دیدن لولا شود و به همین دلیل درب به طور کامل بسته نخواهد شد.

پر بودن محتویات داخل یخچال

برای شما هم قطعا پیش آمده است که یخچال را بیش از گنجایش آن پر کرده باشید. در این مواقع درب ساید بای ساید به سختی بسته می شود اما فشار مواد غذایی به درب، باعث باز شدن آن می گردد. در این مواقع حتما باید سعی نمایید که محتویات داخل یخچال را به گونه ای قرار دهید که هیچگونه فشاری به درب وارد نشود.

مشکلات باز ماندن درب یخچال فریزر و ساید بای ساید

افزایش دمای یخچال فریزر

یکی از اساسی ترین مشکلات باز ماندن درب یخچال فریزر و ساید بای ساید، افزایش دمای محیط داخلی دستگاه است و این موضوع به شدت بر روی سلامت مواد غذایی تاثیر می گذارد. با افزایش دما، احتمال فاسد شدن مواد غذایی داخل یخچال بالا می رود و می تواند سلامت انسان ها را به خطر بیاندازد.

برفک زدن فضای داخلی یخچال فریزر

یکی از مهمترین مشکلات باز ماندن درب ساید بای ساید، برفک زدن است

یکی از علل اصلی برفک زدن فضای داخلی یخچال فریزر و ساید بای ساید، باز ماندن درب آن است. با باز ماندن درب یخچال فریزر، هوای گرم بیرونی به داخل محیط یخچال نفوذ کرده و این موضوع باعث برفک زدن یخچال می شود. برفک زدن دستگاه موجب کاهش تولید سرما برای نگهداری مواد غذایی می شود و در زمان کوتاهی، تازگی مواد غذایی از بین می رود.

فشار به کمپرسور یخچال

همانطور که توضیح داده شد، با باز ماندن درب یخچال فریزر و ساید بای ساید، دما داخلی دستگاه بالا می رود و برای جبران این اتفاق، موتور یا کمپرسور یخچال باید بیشتر کار کند که این نکته باعث فشار بیش از حد به کمپرسور می شود. کار کردن مداوم و فشار بیش از حد به کمپرسور، طول عمر آن را کاهش می دهد و در آینده نزدیک، باید از خدمات یک مجموعه تعمیر یخچال فریزر برای تعمیر کمپرسور یا تعویض آن استفاده نمایید.

افزایش مصرف برق

افزایش مصرف برق پس از کار کردن مداوم موتور یخچال، امری طبیعی است. موتور برای افزایش فعالیت خود، نیاز به انرژی دارد و همین موضوع، مصرف برق را افزایش می دهد. با توجه به قیمت بالای حامل های انرژی مانند برق، افزایش مصرف شما را با هزینه های سنگین روبرو خواهد نمود.

راه های برطرف کردن مشکل باز ماندن درب یخچال فریزر و ساید بای ساید

تعویض لاستیک دور درب

تعویض لاستیک دور درب برای برطرف کردن مشکل باز ماندن درب ساید بای ساید

معمولا مهم ترین ایراد در باز ماندن درب یخچال فریزر و ساید بای ساید، خرابی یا پارگی لاستیک دور درب آنها است. برای برطرف کردن این مشکل، باید لاستیک دور درب تعویض گردد. البته در برخی موارد، وجود گرد و خاک نیز می تواند در بسته نشدن درب تاثیرگذار باشد که با تمیز کردن آن، مشکل مربوطه حل می شود اما در غیر این صورت باید نوار دور درب یخچال تعویض گردد.

این کار بهتر است توسط یک تعمیرکار حرفه ای انجام شود. برای تعویض نوار دور درب، می توانید از مجموعه باماتعمیرات به عنوان بهترین ارائه دهنده خدمات تعمیر ساید بای ساید در تهران، کمک بگیرید.

تراز کردن پایه های یخچال

یکی دیگر از علل باز ماندن درب یخچال ساید بای ساید، عدم تراز بودن یخچال است. در این مواقع شما با استفاده از پایه های تراز یا غلطک و پایه های تنظیم، می توانید یخچال خود را تنظیم نمایید. بسیاری از آشپزخانه ها به جهت شستشوی راحت کف آن، کمی شیب دارند و برای تراز کردن ساید بای ساید در این آشپزخانه ها، بهتر است یک قطعه مسطح در زیر پایه ها قرار دهید.

بررسی لولا درب

همانطور که توضیح داده شد، خرابی لولا می تواند عاملی برای بسته نشدن درب شود. در این مواقع، بهتر است در ابتدا لولا درب را مورد بررسی قرار دهید. برخی اوقات با سفت کردن پیچ لولا، مشکل برطرف می شود و نیازی به حضور تعمیرکار نیست اما اگر با این کار مشکل برطرف نشد، بهتر است یک تعمیرکار ماهر اقدام به تعویض لولا نماید. برای دسترسی به یک تعمیرکار ماهر، می توانید با مجموعه تعمیر لوازم خانگی باماتعمیرات در ارتباط باشید.

تعمیر باز ماندن درب یخچال فریزر و ساید بای ساید

برای برطرف کردن مشکل باز ماندن درب ساید بای ساید در اکثر مواقع نیاز به یک متخصص تعمیر ساید بای ساید می باشد. برای آنکه در سریعترین زمان ممکن به یک تعمیرکار ساید بای ساید برندهایی مانند سامسونگ، ال جی، بوش، وایت هاوس، دوو، بلومبرگ، جنرال، کنوود، آرچلیک، اسنوا و دیگر برندها دسترسی داشته باشید، تنها کافی است از طریق ثبت سفارش آنلاین یا تماس تلفنی، با مجموعه تعمیر لوازم خانگی باماتعمیرات در ارتباط باشید.

این مجموعه با در اختیار داشتن تعمیرکاران باتجربه و دوره دیده، خدمات خود را در اسرع وقت و با حضور در محل در اختیار مشتریان قرار می دهد. خدمات مجموعه باماتعمیرات تمامی مناطق 22 گانه شهر تهران و شهرهای اطراف را شامل می شود و پس از دریافت خدمات از این مجموعه، یک گارانتی 3 ماهه به مشتری اعطا می شود تا در صورت بروز مشکل از ناحیه قبلی، مشتری بدون پرداخت هزینه ای، بتواند از خدمات باماتعمیرات بهره مند گردد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *