مقالات

علت کار نکردن ماشین لباسشویی بعد از آبگیری

علت کار نکردن ماشین لباسشویی بعد از آبگیری

ماشین‌های لباسشویی به طور معمول، پس از چند سال فعالیت، کیفیت اولیه خود را از دست داده و با بروز مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند. این بروز مشکلات در برندهای مختلف، گوناگون بوده و می‌تواند از دلایل متفاوتی هم برخوردار باشد. یکی از رایج‌ترین مشکلات در ماشین‌های لباسشویی، کار نکردن دستگاه، پس از آبگیری است. آیا شما هم تا به حال با این مشکل روبه‌رو شده‌اید؟ علت کار نکردن ماشین لباسشویی بعد از آبگیری چیست و چگونه می‌توان آن را رفع کرد؟

اگر این موضوع به معضلی همیشگی برای شما تبدیل شده است، به شما پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه این مطلب با ما همراه باشید و پس از بررسی کامل دلایل کار نکردن ماشین لباسشویی بعد از آبگیری، با نحوه رفع و جلوگیری این مشکل هم آشنا شوید.

علت کار نکردن ماشین لباسشویی بعد از آبگیری چیست؟

همانطور که اشاره شد، مشکلات ماشین‌های لباسشویی مانند کار نکردن آن‌ها پس از آبگیری، می‌تواند نسبت به برند و نوع ماشین لباسشویی، دلایل متفاوتی داشته باشد. از همین رو ما در این بخش، به رایج‌ترین علت کار نکردن ماشین لباسشویی بعد از آبگیری می‌پردازیم و راه‌حل‌های موجود برای رفع این مشکل را بررسی می‌کنیم. پس با ما همراه باشید و برای همیشه از دست این معضل راحت شوید.

خرابی شیر آب ورودی ماشین لباسشویی

خرابی شیر آب ورودی ماشین لباسشویی

اگر آب ماشین لباسشویی‌تان پر نمی‌شود، احتمالا مشکل اصلی آن مربوط به خرابی یا گرفتگی شیر ورودی آب است. برای رفع این مشکل به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر کاری، از سالم بودن شیر آب ورودی ماشین لباسشویی اطمینان حاصل کنید. 

وظیفه کنترل جریان آب گرم و سرد در ماشین لباسشویی، بر عهده دریچه ورودی آب دستگاه است؛ در صورتی که این قطعه با مشکلی همراه شود، ماشین لباسشویی توانایی آبگیری خود را از دست می‌دهد.

شما برای تعمیر شیر ورودی آب، باید در ابتدا به قسمت پشتی ماشین لباسشویی مراجعه کرده و دو خروجی آب گرم و سرد را پیدا کنید. حال شلنگ‌ها را از دستگاه جدا کرده و یک ظرف بزرگ زیر شیر آب قرار دهید تا از ریزش آب بر روی زمین جلوگیری شود.

در ادامه صفحه موجود درون خروجی اتصال دو شلنگ آب را چک کرده و آن را تمیز کنید. از آنجایی که این صفحه‌‌ها قابل تعویض نیستند، دقت کنید که تمامی مراحل را با احتیاط کامل انجام دهید تا مبادا صفحه با آسیبی همراه شود. 

اگر پس از پایان فرایند تمیز کردن صافی داخل شلنگ، همچنان مشکل پابرجا بود، باید در یک اقدام دیگر به تعویض شیر آب ورودی بپردازید. همچنین برای رفع مشکل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی، شلنگ‌های خروجی را بررسی کنید. البته اگر با این اقدامات همچنان مشکل پابرجا بود، با یک متخصص تعمیر ماشین لباسشویی تماس بگیرید.

بیشتر مطالعه نمایید: لیست کامل ارورهای ماشین لباسشویی سامسونگ

خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی

از دیگر عواملی که می‌تواند باعث جلوگیری آب به ماشین لباسشویی شود، شیر برقی (شیر الکتریکی) است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، شیر برقی در ماشین لباسشویی وظیفه وارد کردن آب به داخل دستگاه را برعهده دارد.

از همین رو می‌توان، علت کار نکردن ماشین لباسشویی را خرابی شیر برقی دانست. شیر برقی از اجزای مختلفی مانند بویین، مجرای ورودی و خروجی آب، لاستیک آب‌بندی، لاستیک دیافراگم و ترمینال تشکیل شده و خرابی هر کدام از این بخش‌ها را می‌توان علت آبکشی نکردن ماشین لباسشویی دانست.

اگر صاحب ماشین لباسشویی سامسونگ هستید، به احتمال فراوان با این مشکل روبرو شده‌اید. برای رفع خرابی شیر الکتریکی و تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ، می‌توانید با کمک‌گیری از مجموعه باماتعمیرات، به تعویض یا تعمیر این قطعه پر کاربرد بپردازید.

انسداد محفظه پودر یا مایع لباسشویی

انسداد محفظه پودر یا مایع لباسشویی

اگر با سیستم کاری لباسشویی آشنا باشید، احتمالا می‌دانید که آب وارد شده به دستگاه پس از عبور از شیر برقی، وارد محفظه پودر می‌شود. درون این محفظه، سوراخ‌هایی قرار گرفته که پس از ورود آب به آن و مخلوط شدن با پودر یا مایع لباسشویی، شستشو لباس انجام می‌شود. حال اگر سوراخ‌های این محفظه دچار گرفتگی شود، ماشین لباسشویی نمی‌تواند آب را وارد ماشین کرده و سیستم از کار می‌افتد. 

اگر ماشین لباسشویی شما به دلیل انسداد محفظه پودر از کار افتاده باشد، شما برای درست کردن این مشکل، باید محفظه را از لباسشویی خارج کرده و با وسیله‌ای مانند فرچه یا مسواک به تمیز و لایه‌روبی آن بپردازید. پس از رسوب‌گیری کامل می‌توانید محفظه پودر را مجددا به ماشین متصل کرده و از لباسشویی خود استفاده کنید.

بیشتر مطالعه نمایید: لیست کامل ارورهای ماشین لباسشویی ال جی

به وجود آمدن مشکل در شلنگ آب ورودی ماشین لباسشویی

همانطور که می‌دانید، آب ماشین لباسشویی به واسطه شلنگ‌هایی که به آب شهری متصل شده، تامین می‌شود. در نقطه اتصال این شلنگ‌ها به آب شهری، فیلترهایی قرار داده شده که از ورود رسوبات موجود در آب به داخل لباسشویی جلوگیری می‌کند.

برخی اوقات، این فیلترها دچار گرفتگی، پارگی یا پیچ‌خوردگی شده و باعث بروز اختلال در آبگیری ماشین لباسشویی می‌شود. از همین رو، اگر ماشین لباسشویی شما در فعالیت آبگیری با اختلال روبه‌رو شد، فراموش نکنید که شلنگ‌های ورودی را چک کردن و در صورت وجود مشکل، آن را برطرف کنید.

افت و نوسان فشار آب لباسشویی

یکی از دیگر عوامل آب نرفتن در داخل ماشین و کار نکردن لباسشویی را می‌توانید به افت و نوسان فشار آب خانه‌تان نسبت دهید. ماشین‌های لباسشویی برای شروع فعالیت شست‌وشو، نیاز به میزان مشخصی آب در مخزن خود دارند و هنگامی که آب مورد نیازشان تامین نشود، پروسه شست‌وشو با مشکل مواجه می‌شود.

علاوه بر پروسه شست‌وشو، شیر برقی ماشین لباسشویی هم برای فعالیت بهتر به حداقل فشار آبی برابر با 20 psi نیاز دارد. این مشکل که بیشتر در آپارتمان‌های چند طبقه و بدون پمپ آب مشاهده می‌شود، می‌تواند از دیگر علل آبگیری نامناسب ماشین لباسشویی شما باشد. این مشکل در لباسشویی های ال جی می‌تواند موجب سوختن دستگاه شود. در این شرایط پیشنهاد ما به شما، کمک گرفتن از یک متخصص تعمیر ماشین لباسشویی ال جی است.

انسداد فیلتر ماشین لباسشویی

انسداد فیلتر ماشین لباسشویی

از دیگر علت‌های رایج کار نکردن ماشین لباسشویی بعد از آبگیری، می‌توان به گرفتگی فیلتر ماشین لباسشویی اشاره کرد. در خصوص فیلتر ورودی لباسشویی بد نیست بدانید که یک فیلتر روی ابتدای شیر الکتریکی و یک فیلتر دیگر در قسمت‌ جلویی دستگاه قرار می‌گیرد. این فیلترها وظیفه، جلوگیری از ورود آشغال و رسوبات به داخل ماشین لباسشویی را بر عهده دارند.

این فیلترها در گذر زمان با جمع‌آوری رسوبات مسدود شده و نیاز به پاکسازی و تمیز کردن دارند. شما با چک کردن مستمر این فیلتر‌ها، می‌توانید از بروز مشکل در لباسشویی جلوگیری کرده و طول عمر سیستم شستشوی خود را افزایش دهید.

اگر قصد تمیز کردن این فیلترها را دارید باید در ابتدا دستگاه را از برق بکشید و سپس هر دو شیر آب ورودی به دستگاه را قطع کنید. در ادامه پس از جدا کردن لوله‌های آب سرد و گرم از ماشین لباسشویی، صفحه فیلتر را از ورودی شیر آب جدا کنید. حال می‌توانید با استفاده از سرکه سفید یا شوینده‌های سطوح آهکی، به تمیز کردن فیلتر آلوده بپردازید. با باز کردن درب پایین ماشین لباسشویی می‌توانید فیلتر جلویی را به صورت افقی بیرون کشیده و به تمیز کردن آن بپردازید.

بیشتر مطالعه نمایید: علت نشت آب از ماشین لباسشویی

خرابی سوئیچ فشار

سوئیچ فشار لباسشویی، می‌تواند از دیگر عوامل تاثیرگذار بر آبگیری نکردن ماشین لباسشویی باشد. این قطعه که به عنوان یک سوئیچ فشاری شناخته می‌شود، در لباسشویی نقش کنترل‌کننده ولتاژ برق ورودی را ایفا می‌کند. 

برق وارد شده به ماشین لباسشویی، در ابتدا پس از عبور از برد الکترونیکی، به سوئیچ وارد شده و سپس سوئیچ فشار آن را به شیر برقی انتقال می‌دهد. پس از اینکه سطح آب در ماشین لباسشویی به مقدار کافی رسید، سوئیچ فشار جریان برق را متوقف کرده و به آبگیری لباسشویی پایان می‌دهد. 

هنگامی سوئیچ فشار، زودتر یا دیرتر از رسیدن آب به میزان کافی جریان برق را قطع کند، بیانگر این است که این قطعه کلیدی لباسشویی شما با مشکل همراه است‌. در چنین موقعیتی، شما می‌تواند به تعمیر یا تعویض سوئیچ فشار لباسشویی خود بپردازید. خرابی سوئیچ فشار یکی از مهمترین علل خرابی لباسشویی های ایندزیت است و برای حل این مشکل، کمک گرفتن از یک متخصص تعمیر لباسشویی ایندزیت، تصمیمی هوشمندانه است.

خرابی برد الکترونیکی دستگاه

خرابی برد الکترونیکی دستگاه

اگر لباسشویی شما در بخش عملکرد آبگیری با مشکل همراه شد، از دیگر عواملی که باید آن را بررسی کنید، برد الکترونیکی دستگاه است. خرابی برد الکترونیکی از دیگر نقص فنی‌های رایج در ماشین لباسشویی به شمار می‌رود.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید کارکرد شیر برقی لباسشویی، تنها به واسطه تایمر امکان‌پذیر است. تایمر یا همان برد الکتریکی، وظیفه انتقال جریان الکتریکی را به اجزای مختلف دستگاه، بخصوص شیر برقی به عهده دارد و این فرایند معمولا در بخش آبگیری ماشین لباسشویی انجام می‌شود.

تنها راهکاری که ‌می‌توانید برای حل این مشکل پی بگیرید، کمک از نیرو متخصص و تعمیرکار است. به طور مثال کمک گرفتن از متخصص حرفه‌ای و با تجربه تعمیر ماشین لباسشویی کنوود، موجب جلوگیری از هزینه های اضافی برای تعمیر برد الکترونیک دستگاه می‌شود.

تعمیر ماشین لباسشویی در کمترین زمان توسط مجموعه باماتعمیرات

حال که با دلایل کار نکردن ماشین لباسشویی پس از آبگیری آشنا شدید، ممکن است قصد داشته باشید که پس از عیب‌یابی به رفع مشکل لباسشویی خود بپردازید؛ اما بد نیست که در خصوص این موضوع بدانید که انجام تعمیرات در سیستم‌های پیچیده‌ای مانند لباسشویی، نیاز به تخصص و مهارت فراوان داشته و یک فرد بی‌تجربه توانایی انجام آن را ندارد. از همین رو، ما به شما مجموعه تخصصی باماتعمیرات را که به عنوان بهترین مجموعه سرویس، نصب و تعمیرات لوازم خانگی تهران شناخته می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم.

باماتعمیرات از گروهی متخصص باتجربه و تحصیل‌ کرده تشکیل شده که آماده خدمت‌رسانی به شما در تعمیر انواع لوازم خانگی بخصوص ماشین لباسشویی، یخچال، ماشین ظرفشویی، گاز، کولر و … هستند. تنها کافیست که با مجموعه باماتعمیرات تماس بگیرید تا در کمترین زمان و در سراسر تهران از خدمات این مجموعه شناخته شده برخوردار شوید؛ پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا تعمیر لباسشویی خود را به باماتعمیرات بسپارید.

در پایان باید اشاره کنیم که در این مطلب، به علت کار نکردن ماشین لباسشویی پس از آبگیری پرداختیم و اطلاعات مناسبی در خصوص جلوگیری از این اتفاق کسب کردیم. البته باید مجددا اشاره کنیم که علت کار نکردن لباسشویی نسبت به برند ماشین متفاوت بوده و می‌تواند عوامل دیگری هم دخیل باشند. امیدواریم که مطالب ارائه شده مفید واقع شده و به سوالات شما به میزان مناسبی پاسخ داده باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *